mydogslifeinsweden.blogg.se

Kurs i koncentration och uthållighet

Publicerad 2016-01-23 22:51:31 i Allmänt,

Idag var det äntligen dags att stilla Eva B behovet ;) vi for iväg till huvudstaden för en kursdag i koncentration och uthållighet jag å Trix. En fantastisk dag och vi blev båda väldigt trötta!

Jag älskar hur Eva lär ut grundstenar och verktyg istället för att bara säga "gör si och gör så" 
Och det jag verkligen tar med mig är att våga utmana hunden och försöka lura den så att du kan skratta åt misstagen istället för att bli arg eller frustrerad.

Jag fick också en heldel verktyg för att börja jobba med Midas igen och jag e så taggad! Testade lite redan nu ikväll och tro på 17 tog han inte emot godiset till slut! (Han tar sällan emot godisbelöningar) men nu blev det mer "ta emot gott så kommer bus" och det funkade!!! 
Så nu ska lilleman och jag börja träna grunder :)

Vi fick också många tips i hur man med hjälp av belöningar kan gå vidare till diskriminering och även få ett fokus med störningar. "Dra aldrig tillbaka en tom godishand"
"Om du låter bli störningen kan den bli ett varsågod"
"Att bara slänga ut handen och ge en godis är totalt osexigt, flörta med din hund och skapa en förväntning, det ökar motovationen" det var bara eb bråkdel av allt vi gick igenom idag! 

Sjukt nöjd som alltid och en nytändning som verkligen behövdes!! 







Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela