mydogslifeinsweden.blogg.se

Debut!!!

Publicerad 2015-09-19 22:27:16 i Allmänt,

Så har vi debuterat Trixen och jag :)

Rallykursen slutade i tisdags och då tyckte jag ju att det var lämpligt att anmäla sig till tävling till helgen när allt är färskt och dessutom i samma stad som jag bor i!
Igår kväll var jag nervös, imorse kändes det rätt ok, när vi kom fram blev jag lite nervös igen men det var ett så varmt välkomnande och det var fler som va nervösa. Banan kändes inte så svår som jag tänkt mig utan ett litet hopp tändes.... Det var bara skyltar jag vet att han kan.

Vi hade allra sista starten så det blev en lång väntan, rastning, lite godisträning och såklart tittade vi på andra ekipage.
När det så var dags fick vi en jätte fin start! Vi tappar kontakten kort och vid 124 sätter han om sig av sig själv... Vi kör på och vid sitt/stå somjag VET att han kan jättebra, sitter han kvar som om han aldrig hört ordet stå... Rackans! Där gör jag misstaget och försöker igen istället för att gå vidare.

Men vi tar oss i mål och väntar nervöst på resultatet... De läser upp resultatet bakifrån och jag får spader när namn efter namn läses upp och inte mitt, till slut säger hon "ja det var de som tyvärr inte fått godkänt resultat idag" och jag bara skriker "jaaa" blev skitglad!!!!! Så med 73p på vår allra första officiella tävling kom vi på 4:e plats. Av 16 ekipage. Endast 4st ekipage blev godkända.
Grymt glad!!

Jag har även börjat på en lydnadskurs i Upplands Väsby det är varannan vecka och nästa söndag blir tredje gången. Planen var att vi skulle sätta alla moment inför tävling men nu har ju rallyn kommit lite "emellan" och kursen har mest fokuserat på belöningar hittills.
Men med tanke på Trix ålder (1) har vi ingen brådska med någonting! Vi ska försöka att bara ha roligt!! 

Midas har fått hjälpa husse spåra vilt, det är bland det bästa han vet! Den 1:a oktober är det glädje här hemma då den
 koppelbundna hunden äntligen får jobba i skogen med det han älskar mest! :) 
















Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela