mydogslifeinsweden.blogg.se

Tävlat igen och varit på kurs!

Publicerad 2015-10-11 21:46:21 i Allmänt,

Så var det dags för tävling igen! Igår var det dags på hemmaklubben. Började jättebra med att jag halvvägs kom på att jag glömt tävlingsboken med vaccintyg mm bara att vända och gasa!!! Trodde verkligen inte att jag skulle hinna tillbaka! Med en hel kvart tillgodo kastade jag mig in på sektitariatet och anmälde oss. Startnr 5 så inte mkt tid till uppvärmning! Åkte med en förhoppning om en pallplats då titeln ju redan var i hamn, banan var klurig med mkt tempoväxlingar, allt flyter dock på men så kommer vi till skylt 124... Tänk att det alltid ska strula vid den! Han sitter fint på 1:a och 3:e men på 2:a står han som om han aldrig hört ordet sitt!! Där rök pallplatsen... Slutade på 86p
Såhär i efterhand måste jag ju anse mig nöjd med en 5:e plats av ca 30 ekipage där endast 9st blev godkända men en 1:a plats hade ju känt liiite bättre, ffa eftersom jag vet att han ju kan den förbaskade skylten som en klippa på träning! Han är ju och förblir iaf min bästa kille!! 

Idag var det dags för 3:e tillfället av lydnadskursen och den här gången hände det grejjer. Vi jobbade mkt med början till fjärren, FF, platsliggning och inkallningsingångar. Jättebra var det och jag har en lång lista med träningstips :) Tycker själv att Trix vänstersvängar börjar bli grymma!!
Filmade endel i FF och eftersom jag inte får in klipp i bloggen kan ni kika på instagram mydogslifeinsweden :)
Nästa gång ska vi starta med en klass 1 "tävling" med alla moment och kommentarer till :)

På tisdag är det dags för rallykurs inriktning fortsättning, hoppas det ger mig en spark i baken att anmäla till lite fortsättningstävlingar :)

Den 21/11 är vi anmälda till clinic med Anna Larsson (3vallare) och det ser jag fram emot jätte mkt!! Tävlingspsykologi. :)

Med andra ord en mkt rolig hundhöst att se fram emot! 

Imorgon startar älgjakten och småhundarnas lyckligaste tid, och medan gubben bor i skogen håller jag mig därifrån ;) 







Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela