mydogslifeinsweden.blogg.se

Freestyle debut!

Publicerad 2015-11-14 21:35:35 i Allmänt,

Så var det dags! Den efterlängtade men skrämmande freestyledebuten! Upp kl 6 imorse, rast hund, koka te, dubbelkolla packningen och gå på toa hundra gånger! 

Väl på plats i knivsta gick jag in utan Trix för att anmäla och gå banvandring. 
Det svåra med att dels ha en ung hund och dels själv vara nybörjare är att jag inte riktigt lärt mig vad Trix behöver för start rutiner för att prestera som bäst.. Så jag gick lite på känn... 

Vi började med en kissrunda sen gick vi in i lokalen. Där var det mkt folk och hundar (såklart) vi tar en plats lite avsides. Trix är och förblir en klippa, han pendlar med att ligga på rygg, tigga gos och "bara vara" trots några intensivt skällande hundar, några utfall och såklart dansande och lekande hundar förblev han lugn och visade att han litade på mig! 

När det var ca 20 min kvar till vår start gick vi ut, körde genreo, nötte lite backande, kampade och lekte och bara hade kul, tror att det var rätt beslut då han kändes väldigt taggad och "med"!
Under hela programmet (jag var utklädd till Karlsson på taket och vi dansade till fififi filura) var vi i en bubbla och hade inte ett öga mot publiken eller domarna, vi bara körde på och förutom lite dåligt backande kändes det riktigt bra när vi klev av!! 

Nervöst surfande eftersom jag blivit tipsad om att resultaten kommer upp live direkt på hundaktiv....alltså känslan när de första 15 resultaten kommer upp och jag ser vårt namn i topp!!! Uppflyttningspoäng!!!! Jaaaaaaa!!!  Bara det ordet uppflyttningspoäng gjorde att jag nästan svimmade! Eftersom jag visste att det var lika många ekipage kvar tog jag INTE ut ngt i förskott. Men när 22 resultat kommit så ligger vi fortfarande på 1:a plats!!!! Sen börjar vi åka nedåt och den magiska känslan när alla resultat plötsligt är registrerade och jag inser att vi tagit pallplats!!! En 3:e placering på allra första freestyletävling!! Herrejävlar så roligt!! Finaste bästaste älskare Trixen!! Han är hunden med stort H man bara äger en gång i livet!!! 

Jättesynd att jag inte bad ngn filma, men lite bilder blev det iaf :) 









Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela