mydogslifeinsweden.blogg.se

Utställning och vardagslydnad

Publicerad 2015-05-15 08:42:17 i Allmänt,

Igår bar det av mot kolbäck för rasspecial med Midas, har faktiskt en liten förväntning av att nu kanske han äntligen skulle knipa sitt första CK, han har varit så nära de senaste utställningarna och nu var det en domare som älskade honom som junior!
Och in gick vi och ut kom vi.... Med ett VG!? What! Lite snopet vill jag lova! 
Allt var fel enl. kritiken så det var inte direkt ngn konsekvent domare.. 
Midas skötte sig iaf kanonbra trots att grannens tik löper just nu och han är i sin egen värld.

På kvällen var det dags för avslutning på vardagslydnad 2 men eftersom Midas var trött efter utställningen fick Trix följa med istället. 
Min 8månaders valp briljerade och klarade sig bättre än vad Midas skulle ha gjort 😂 

Nu har jag även bokat en ny PT med Eva Bodfäldt för att komma vidare i lydnaden, längtar! :) 
Tycker att vi börjar få till så sjukt snygga vänstersvängar! (Måste verkligen filma så att jag kan kolla om jag har lika rätt som känslan! ;) ) 
Vi jobbar på med det fria följet varje dag på promenaderna i korta sektioner. 

Tricksmässigt håller han på att lära sig att rulla, för att senare kunna rulla in sig i en filt :) 







Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela