mydogslifeinsweden.blogg.se

Österbybruk

Publicerad 2015-05-31 18:35:09 i Allmänt,

Efter att ha spenderat en kort tid på sjukhus var jag i valet och kvalet om jag skulle skippa utställningen, vädret var ju inte direkt på vår sida heller men vi åkte ändå. Svinkallt, blåst och regn med små små solglimtar emellanåt... 

Midas var på riktigt bra humör och tog t.o.m emot köttbullar. Glad och sprallig :) 
Han gick in som 2:a unghund av 2 och domare var Jens Myrman.
Midas har haft en liten brokig väg som pendlat mellan Exc. och VG. och jag har haft en fundering att pausa honom ett tag då han är så kräsen och petig i maten och gårdshundar ska ju vara grova. Men idag fick han sitt första CK!!!! Tjohooo!! Han blev 2:a i konkurrensen men fick ju ändå CK så vi var välkomna in i bästa hanhundsklassen för första gången och tro på tusan blev vi inte 3:a!!! Lycka! 
Jätte roligt och jag är grymt nöjd med både honom och dagen över lag! 
Kritiken var jätte fin! :) 

Hundträningen har legat lite på is men nu har jag anmält Trix till ett KM i vardagslydnad. Jätte roligt och bra träning inför kommande tävlingar! Så nu blir det till att träna mer! 





Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela