mydogslifeinsweden.blogg.se

Kurragömma!

Publicerad 2015-05-02 15:55:27 i Allmänt,

Idag har Trix och jag lekt min absoluta favorit lek! "Kurragömma"
Det är ju såklart en följsamhetsträning och kanske lite av ett personsök men för oss en fantastisk rolig lek!

Vi bor ju på landet så våra standard promenader är skogsstigar. 
Trix försvinner och jag kastar mig in i skogen, springer allt jag kan och gömmer mig. Jag kan bara inte låta bli att fnissa när han upptäcker att jag är bort :) Lika snopen varje gång "var 17 är människan!!" "Tänk att den jäkla busen ska rymma ifrån mig varje gång!!" Belöningen när han hittar mig varieras mellan godis, klapp å kel eller bus.

Idag var husse ute och gick med småttingarna och våra vägar korsades, jag hade redan gömt mig och det var fantastiskt att se hur Trix fortsätter letandet efter mig trots en husse, husses kompis och så de två små jakthundarna som störning! Han hittade mig först och sen kunde han hälsa :)

Vi fortsätter vår lekpromenad åt varsitt håll och döm om min förvåning när jag helt plötsligt efter ca 1km känner en liten nos mot vaden.... Hahaha den matgalna lille terriern tänkte minsann inte gå miste om en rolig bus och godispromenad!! Tog väl några minuter sen ringde mobilen och jag lugnade husse med att terriern minsann var upphittad... ;) 
Hade inte mage att skicka hem honom så han fick följa med och vi hade lite tricksträning och fritt följ träning på vägen hem. 
Eftersom jag inte alls haft någon träning på att lära hundarna "en i taget" vid träning utan bara stängt in de hundar som inte ska tränas blir det lite kaos vid promenaderna när de snor varandras godisar och "tjafsar" otroligt dumt att jag inte tränat det från början för det är liksom inte möjligt att varje dag gå enskilda promenader med 3 hundar...men men får se det som ytterligare en utmaning :) 

Efter promisen fick vi främmande av mina föräldrar och mina systersöner så då blev det ett ypperligt tillfälle för att generalrepetera inför träningstävlingen imorgon i FS1. :) 
Sedan åkte vi upp till grannen som äger mkt mark och la ett blodspår så snart ska småttingarna få jobba :) 

Älskar obokade dagar som man bara kan ägna åt roliga saker!! 

Just ja! Glömde bort i presentationen om mig att jag älskar att fota djur, ffa hundar i rörelse, så det kommer att bli mkt bilder i bloggen :)

Vill ni se ännu mera bilder har jag även ett instagramkonto 
Mydogslifeinsweden





Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela