mydogslifeinsweden.blogg.se

KM och kalas!

Publicerad 2015-06-14 10:05:08 i Allmänt,

Igår var det dags för KM i vardagslydnad för vår klubb Hundhjälpen. Jag hade anmält Trix i både nybörjar och avancerad gruppen. Endel av momenten kändes säkra men andra kunde verkligen gå lite hur som helst..... ;)

Jag hade startnr 7 i nybörjar, och gick in med en bra känsla, Trix var laddad men lite nosig.. Vi slutade på 96poäng av 100. Avdrag 1p för långsam start i slalom och 3p för "fel" vid kommando (han la sig när jag sa sitt) 
Allt som allt slutade vi på 4: plats. Skoj!!! Grymt glad och stolt!

När det var dags för avancerad var jag lite mer nervös men Trix däremot var mer lyhörd! Han skötte sig SÅ fantastiskt!!! Önskar verkligen att någon filmat oss! Fotgående mellan aspiranter kan vara det snyggaste fotgående vi någonsin gjort! Platsliggning med gömd förare gick klockrent, han rörde sig inte en mm! Poängen slutade på 99 av 100.
Vi fick startnr 1 då jag tyvärr var tvungen att åka till min svägerska i Solna som firade 30-år. Så jag lämnade tävlingen utan någon som helst aning om slutresultatet men med en riktigt härlig känsla! 
Det blev en heldel uppdateringar på telefonen under bilresan och när vi kommit fram till festen och varit där en stund poppar resultatet upp! 1:a plats!!!! Tjohoooo! Jäklar vad glad jag blev!!! Helt sjukt roligt att sopa banan tillsammans med min 9-mån plutt som dessutom är lite av en slyngel just nu! Vilken känsla! Det firades såklart med att även Trix fick en bit prinsesstårta!! 

På kalaset tränade vi passivitet då det sprang runt barn med kakor och korvar samt mkt vuxna i omlopp, även detta klarade han galant! Efter maten var det lite "paus" för förberedelse av fika så då körde vi lite freestyleuppvisning, mkt uppskattat kan jag lova! 

Trixen sov gott hela vägen hem! :) 



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela