mydogslifeinsweden.blogg.se

Sammanfattning år 2015 och sikte på 2016

Publicerad 2015-12-31 14:51:24 i Allmänt,

Så har det blivit dags för en sammanfattning av året...redan!!!
 
Bloggen startades i maj och jag hade stora förhoppningar om att jag skulle skriva ofta och efter nästan varje träning... så blev det verkligen inte...tyvärr. Tiden har väl knappt räckt till annat så bloggen har blivit lidande.
Jag hoppas att jag hinner skriva mer under 2016!
 
Så hur har året sett ut då?
 
Moyo har ju hittat ett nytt hem så han bor inte kvar hos oss längre, han har fått 100% uppmärksamhet tillsammans med en mkt duktig tjej som ffa tränar agility, det är alltid ett svårt beslut med omplacering men i detta fall var det helt rätt!!
 
Midas har klarat anlagsprovet och har fått göra 4 riktiga eftersök som han klarat galant! Han driver rådjur,hare och gris men behöver lära sig att inte hetsa så mkt utan ta det lite lugnt.
Han har haft ett minst sagt varierande utställningsår, med VG,EXC,CK, 2st reserv-cert, och sen tillsist ett VG igen...
Jag har insett att det inte är ngn idé att ställa honom när tikarna runt omkring löper och han svälter sig själv, utan satsa på de utställningar där han är mer sig själv...
Målet för 2016? Försöka tända upp honom så att han börjar tycka att utställningar är roliga igen, kämpa på med viltspåret så att vi kan starta minst en öppen klass, husse ska även jobba mer på drivandet och se om han kan börja driva mer säkert och metodiskt och mindre hetsigt.
 
Trix min Trix....Vi har nått så många mål under 2015 som inte ens  var uppsatta för 2016, vi har debuterat inom rallyn och tagit vår första titel, vi har debuterat i freestyle och fått uppflyttningspoäng, vi har vunnit ett KM,vi har kursat för Eva Bodfält, vi har gått rallykurser, lydnadskurs,freestylekurs och tagit endel privatlektioner, Trix fyllde 1år sista augusti och vi har deltagit i 6 officiella tävlingar med 6 godkända kvalificerande resultat!
Han har även varit konvalicent under en månad då han frakturerade 3 tänder och fick akutopereras.
Så hur ser vår målbild ut för 2016?
Jag vill gå fler kurser för Eva!
Efter ett par till nybörjartävlingar ska vi satsa på fortsättning i Rally, så minst en fortsättningsstart i Rallyn.
Vi ska försöka oss på att få titeln FS1 och då behövs två till kvalificerande resultat i Freestyle klass 1.
Höfterna ska röntgas, hans avslagna pulpamputerade hörntand ska rotfyllas, och jag hoppas att vi ska lära oss massor och ha skitkul ihop!!
 
Själv har jag ju börjat på en instruktörsutbildning så jag hoppas såklart att året 2016 avslutas med godkända resultat, jag ska förutom att jobba och umgås med hundar och dotter se till att plugga och jobba med alla hemarbeten som ska göras..
 
SO BRING IT ON 2016!!! 













 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela